Saturday 2 December 2017

Goldman sachs option handel error


Dagens aktiemarknad Nyheter amp Analys Realtid efter timmar Pre-Market Nyheter Flash Quote Sammanfattning Citat Interactive Charts Standardinställning Observera att när du väljer ditt val kommer det att gälla alla framtida besök på NASDAQ. Om du, när som helst, är intresserad av att återgå till standardinställningarna, välj Standardinställning ovan. Om du har några frågor eller stöter på några problem med att ändra standardinställningarna, vänligen maila isfeedbacknasdaq. Vänligen bekräfta ditt val: Du har valt att ändra standardinställningen för Quotes Search. Detta kommer nu att bli din standardmålsida om du inte ändrar din konfiguration igen, eller du tar bort dina cookies. Är du säker på att du vill ändra dina inställningar Vi har en tjänst att fråga Vänligen inaktivera din annons blockerare (eller uppdatera dina inställningar för att säkerställa att javascript och cookies är aktiverade) så att vi kan fortsätta att förse dig med de förstklassiga marknadsnyheterna och data som du kommer att förvänta oss från oss. Tidigare Goldman Sachs Weather-Maker Robert Mnuchin om hur han erövrade konstmarknaden, förskönad i ett ståtligt radhus på New Yorkrsquos Upper East Side, har arthandlaren Robert Mnuchin tillbringat det senaste kvartalet på visar på mestadels amerikansk konst som bromsar med intelligens, historisk kunnig och den typ av kvalitet som man brukar hitta några kvarter i väst, vid Metropolitan Museum of Art. Vid 82 år jobbar Mnuchin av ett kontor på byggnadens tredje våning där han sitter vid ett stort skrivbord som omfattas av välfyllda auktionskataloger bredvid en telefon som honquos skulle kunna hämta på den första ringen, som på en senast onsdag eftermiddag, ldquoIrsquom glad att säga de Kooning är yoursrdquo Morris Louis målning med wingspan av condor låter dig veta att han betyder affärer. I åratal hälften av den berömda återförsäljaren Team LampM tillsammans med Dominique Leacutevy. som lämnade 2013 för att starta sitt eget galleri i samma grannskap, kommer Mnuchin till sin fientlighet från en ovanlig plats: Wall Street, där han tillbringade 33 år som vädermakare på Goldman Sachs. tjäna smeknamnet ldquoCoachrdquo för hans drivande ledning av blockhandeln som han grundade. Idag, med sin nya galleri partner Sukanya Rajaratnam. Han fortsätter att montera extraordinära showsmdashmost nyligen, av den ghanesiska skulptören El Anatsui och Gutai-malaren Kazuo Shiraga. För att bli bättre bekant med den filosofi som vägledde galleriet, talade Artspace-redaktör Andrew M. Goldstein till Mnuchin om hans karriärs ovanligt charmade båge. När jag kommer in i ditt galleri med sina vackert extra rum och eleganta finish, minns jag omedelbart två tidigare utställningar här som slår mig som en av de mest kraftfulla målningarna visar Irsquove upplevt, den tidiga Frank Stella showen från 2012 och David Hammons showen från 2011 Hammons showen presenterade rum efter rum med utsökta abstrakta målningar som hade täckts av dropptorkar, skräpspåsar och andra löst drapade textilier för att undvika allt annat än att dölja själva målningarna. Det var radikalt arbete, den typ av sak du skulle vara glad över att möta i en äventyrlig växande gallerymdashnot något du förväntar dig att se i ett inredningsrikt radhus på Upper East Side. Vad var det som att arbeta med Hammons Hersquos väldigt mycket sin egen man, och det här arbetet speglar det. Vem skulle annars ha tänkt på att göra en sådan sak som andra har den originaliteten och kreativiteten? Det är något av importansvariga frågor som inte talar om Michelangelo, men itrsquos av verklig betydelse. Och mottagningen var mycket stark. Det var en väldigt mycket framgångsrik show. Köparna var mer institutionella än offentliga. Vi var nyligen i hans studio och såg en annan som vi trodde var särskilt stark, även med tanke på denna rigorösa arbetssätt. Itrsquos svårt att hitta adjektiven för att beskriva varför något bara träffar dig, men det här slog oss verkligen. Å andra sidan kommer priserna verkligen att träffa dig också. Eskaleringen har varit enorm. Jag kan berätta att Irsquove hade museer att prata med mig och fråga om vi kunde vara lite hjälp eftersom de uppfattar oss som nära honom. Det är ett bra komplimang, men det är inte nära honom. Han tillåter inte att han eller hon gör det åtminstone gör han inte så mycket att han är nära honom. Wersquove berättade för dem, om du vill göra en viktig show eller en retrospektiv eller vad du vill kalla det, lycka till, jag vet att ett antal större museer har aktivt kontaktat honom, och jag tycker att hennesquos inte bara är intresserade. Han vill bli lite mystisk. Historien om ditt galleri är en extraordinär, inte bara på grund av kvaliteten på dina shower, men också på grund av hur du kom till en återförsäljare. Faktum är att du, innan du öppnade galleriet, hade en väldigt framgångsrik karriär på ett helt annat område, som en storied trader på Wall Street för Goldman Sachs. Då gjorde du plötsligt en förändring. Irsquom mycket lycklig att jag gjorde det, för jag gillar så mycket vad jag gör. Jag gör verkligen. Hur länge var du på Wall Street Lite över 30 år. Jag började som praktikant 1957 och lämnade i slutet av 1990, helt efter eget val. Jag var inte dumpad för att Irsquod gjorde detsamma under en lång tid, och jag hade intresse av att se om jag kunde uppnå något på något annat område. Men det var inte så klart att jag skulle öppna ett konstgalleri först. Hur blev du först intresserad av konst Irsquove varit intresserad av konst under lång, lång tid, först som museumsmästare, då som en mindre samlare, då som en liten större samlare. Min fru och jag gjorde mycket av det här tillsammans, läser och går till museer och tänker på konst. Så, ja, vi samlar konst, och ja, vi har några underbara saker, men ldquocollectorrdquo är lite för bred för vem vi är. Vi har aldrig gjort ett stort märke. Var började du som en samlare Du var på Wall Street under perioden då alla som ville visa sig var att köpa impressionistiska målningar som var blingverkets konstverk. Ändå började du samla in efterkrigskonst. Först och främst kunde vi knappt skaffa konst. Det har en viss del att göra med det. Det första vi köpte var ett Picasso-utskrift för 175, och det var ett allvarligt köp. Finansiellt var det otänkbart att gå efter de konstnärer som då var ldquomodern-mästarna, bland de Miroacutes och Picassos och Matisses, et cetera. Faktum är att vi snabbt inte gör det utan problem, men vi kan snabbt ta reda på att vårt gemensamma stora intresse var abstraktion, mycket mer än realism. Det intresset pekade oss i en viss riktning, och amerikanska artister efter andra världskriget blev centrum för det som intresserade oss, till och med bortsett från deras relativa överkomliga priser vid den tiden. Det var slutet på 1970-talet. Det var en tid då Willem de Kooning fortfarande arbetade i Springsmdashin med andra ord, det var en levande tid i historien om efterkrigstidens amerikanska konst. Föll du i den Abstrakta Expressionistiska miljön på något sätt De Kooningrsquos galleri, Xavier Fourcade, var två kvarter härifrån, i exakt samma position på 76th Street som var i dag på 78th Street. Vi fick känna honom och blev vänlig med honom. Han blev mer än en dealermdashhe blev en vän och rådgivare om konst. Jag hade faktiskt nöjet att regelbundet besöka de Kooningrsquos studion i Springs tillsammans med Fourcade, som verkligen var mycket engagerad i sina artister. Han gick varannan vecka för att se Kooning och för att se vad som var nytt. Hersquod plockar regelbundet bilder som tycker om att ta sig från studion till hans galleri och han skulle ringa memdashbusily involverade i affärer på Goldman Sachsmdashand säga, ldquoRobert, jag fick bara fem nya bilder, du måste komma se dem. rdquo jag skulle säga , ldquoXavier, jobbar 6-6:30 för dig Thatrsquos den tidigaste jag kunde möjligen göra det. rdquo Så jag kom dit, wersquod attackera ett par Scotches och se de nya målningarna, och vi hade en mycket underbar tid. På många sätt gjorde han det verkligen möjligt för mig att bli en samlare. På grund av sin tid och sitt tålamod. Vem tog han in, förutom de Kooning Letrsquos seemdashGeorg Baselitz. Joan Mitchell, John Chamberlain. Han hade många artister, och han var inblandad i var och en av dem. Jag tror att han var en extraordinär återförsäljare. Han hade en regel för himselfmdashI donrsquot vet om itrsquos unik, men jag hörde aldrig om det någonstans elsemdashwhere, i varje utställning som han gjorde, köpte han en målning för sig själv. Hans regel var att han wouldnrsquot köpa någon bild från en av sina utställningar till en månad eller längre efter att utställningen var över, eftersom han ville ge alla samlare en chans att köpa bilderna om de ville ha dem. Han berättade för mig, ldquoRobert, jag hade alltid en favorit att gå in, och du vet vad Med några få undantag, även vid mina mest framgångsrika shows, slutade jag med att få bilden jag ville ha. rdquo jag sa till honom, ldquoHur gjorde det hänt Did Did du kastade någon form av en stavning över peoplerdquo Han sa, ldquoNo, jag tror att jag gillade de mest avancerade bilderna med de bilder som var mest annorlunda än vad som hade kommit före. Samlare fann det mycket lättare att köpa det som de var vana vid, så den svåraste målningen var sannolikt att lämnas bakom. Det var inte så speciellt. Du gjorde inte övergången direkt från Wall Street till galleribranschen tror jag. Vad gjorde du omedelbart efter att ha gått i pension Jag jobbade med min fru Adriana, för att ombygga Mayflower Inn i Washington, Connecticut, som var en egendom som hade funnits sedan sekelskiftet. Det var ett nedslående värdshus med charm och historia. Eftersom Washington är en liten stadsmask som flera tusen människor hade, hade alla en släkting som hade deltagit i att bygga den del av Mayflower, från stenmurarna till själva värdshuset. Det var verkligen en del av gemenskapens kroppsliga kropp, inte användningen av det, för det var för utomstående. Under lång tid var det ett privat värdshus, som ägdes av en underbar man. Under sin tidstid stannade fru Roosevelt, där han hade stora loggböcker av de människor som han hade bjudit in och som hade bott där. Det gick över flera gånger efter att han avled i början av lsquo40s innan vi hittade den. Det var i förfall och behövde någon att följa med och fixa upp det. Det låter som ett riktigt passionsprojekt. Åh, det var ett passionsprojekt. Vi förstod inte när vi köpte det som vi skulle behöva riva ner och börja, men vi började över och använde samma fotspår av de tidigare fem byggnaderna. Vi arbetade mycket hårt för att få dem att se gamla ut, precis som Mayflower var gammal. Folk i auktionshusen älskade usmdashwe var de enda som skulle köpa orientaliska mattor med hål i dem. Skrattar Men med Mayflower var vi väldigt aktiva stamgäster, om du vill. Vi werenrsquot investorsmdashwe var mycket mer än investerare, vi var aktivt involverade. Men vi hade chefer. Vi hade en matsal manager, vi hade ett pensionat chef, och alla professionella människor du behöver köra ett värdshus, även det var mycket liten, bara 30 rum. Men det var på 50 enstaka hektar, och bland sina bekvämligheter för gäster var ett vackert landskapsarkitektur. Underbar, fantastisk landskapsarkitektur. Hur kom ditt galleri från Itrsquos något som jag hade tänkt på, var väldigt intresserad av konst. Vad jag verkligen ville göra var att curate shows. Thatrsquos vad jag verkligen ville göra. Men vem skulle anställa mig, jag var 56 år gammal, och jag har ingen degreemdashit var otänkbart att något museum skulle anställa mig, och om de gjorde det skulle de verkligen inte hjälpa mig att göra någon större utställning. Och jag ville göra shows, så jag började galleriet med tanken på att vi skulle göra utställningar. Naturligtvis skulle vi vara verksamma för att köpa och sälja konst, men det skulle byggas kring ett utställningsprogram. Du var vänlig nog att nämna tre av våra shows, och Irsquom är mycket stolt över vårt utställningsprogram de senaste 23 åren. De har i huvudsak varit utställningar som inte säljs. Wersquove försökte alltid ha åtminstone några föremål till salu, men i vissa fall är bara en, eller ens ingen, till salu. Eftersom det jag gör när jag skapar en show, identifierar jag ett diskret urval av konstverk som har kvaliteten på en museutställning, och det enda som förhindrar att det är en museutställning som är ämnes omfattning eller omfattning. Om du skulle välja ett viktigt ögonblick i en artistrsquos karriär kan det vara fantastiskt vid 45 East 78th Street i dessa vackra rum, men du kan inte fylla ett museum med, säger 24 Pollock droppmålningar på papper. En av våra mest givande utställningar var ldquoJackson Pollock: Dripmålningar på papper, rdquo som är en titel som katalogen raisonneacute gav dem. Var och en av dem hade utställts någonstans, men aldrig hade mer än två visats vid någon tidpunkt. När du såg 24 av dem tillsammans var det som en uppenbarelse. Jag älskade Eugene Thawrsquos förord ​​till katalogen raisonneacute. Jag donrsquot minns allt, men jag kan parafrasera en liten bit. Han sade att det var femtio år senare som det var absolut acceptabelt att kalla dessa verk vackra, rdquo inferensen var att om thesquod kallades vacker när de var färdiga, kunde det ha gjort dem mindre viktiga än de var, och hade då inte makten , gravitaserna, de har nu. Nu är det ok att kalla dem vackra, och de är verkligen vackra. Utrymmet som du har här kompletterar verkligen konstverket. Irsquom tänker speciellt på Donald Judd ldquoStacksrdquo showmdashthe rummet bara gjorde dem ser fantastiska ut. Du vill veta något som jag blev förvånad över. Jag planerade Donald Judd ldquoStacksrdquo-showen för att jag visste att det aldrig hade varit en, men när jag gjorde undersökningen fann jag att det aldrig hade varit någon show som hade mer än tre staplar. Oavsett vilket museum det var, oavsett var det var, hade det aldrig varit mer än tre staplar. Thatrsquos ett exempel på var vi plockade ut en del av en artisters karriär att visa eftersom det var viktigt för oss, och eftersom det var viktigt att ge allmänheten möjlighet att verkligen studera, tänka på och titta på den. Vi har roliga heremän har skolgrupper som kommer, saker som så. Thatrsquos mycket tillfredsställande för oss. Vad var den första showen du öppnade med jag öppnade med de Kooningrsquos målningarna från lsquo70s, vilket var ett ämne som jag visste bra. Irsquod har redan samlat sitt arbete och, som vi pratade om tidigare, kände jag redan Xavier Fourcade återförsäljaren väl, och det var underbart. Helt helt abstrakt. Irsquove gjort sju de Kooning visar, faktiskt. Du hade hjälp med att starta ditt galleri, öppna det med Los Angeles-återförsäljaren James Corcoran och kalla det CampM. Hur kom de två ihop CampM föddes för att jag tyckte att det skulle vara mycket önskvärt att ha en professionell galleri som var involverad med mig, så folk skulle inte säga, ldquoWhorsquos den här killen från Wall Street med några dollar som tror att han vet hur man kör en galleryrdquo Så jag frågade min vän James, från vilken jag hade köpt min första de Kooning när han hade en de Kooning show där ute i lsquo70s. Jag hade pratat med honom under åren om att äga ett galleri, om mig, mina intressen, mina lustar och jag sa till honom, ldquoJim, skulle du med all anledning överväga att komma till New York och vara min partnerrdquo jag trodde att det inte fanns någon chans, för att han älskade att surfa och spela golf och alla sådana saker. Men han var också min vän, och det hade inte varit mycket trevligt att öppna ett galleri och inte fråga honom. Jag föll nästan av stolen när han accepterade Så Corcoran och Mnuchin, CampM Arts, föddes. Du hade varit en samlare för en tid på den tiden. Har du någon erfarenhet av att sälja konst Du hade aldrig sålt några av dina konstverk Åh, jag hade sålt några verk på auktion för att betala för något som jag köpte. Men jag har aldrig sålt ett jobb på auktion till kontanter i det sättet du kunde handla ett lager, som jag visste någonting om. Aldrig. Jag sålde bara för att försöka få pengarna att finansiera ett nytt köp. På Wall Street var du en anmärkningsvärt innovativ tradermdashyou skapade en helt ny form av handel som kallas ldquoblock tradingrdquo som gjorde det möjligt för köpare och säljare att trafikera i enorma mängder av lager och lägga grunden för hur marknaden fungerar idag. Vad var några av de lektioner som du kunde överföra från din Wall Street-upplevelse till gallerinlägget? Det är en sak att vara tålmodig om du tror att din fråga är rätt, det är en annan sak att vara envis över att inte vara villig att sälja något för mindre än du betalade för det eftersom du hade inte gjort ett bra beslut vid den tiden. Den enskilt största skillnaden mellan att vara en blockhandelare och att köra galleriet var att på Wall Street var vi helt enkelt att ge likviditet till kundernas kunder inte rådde dem om vad de skulle köpa, vi rådde inte dem om vad de skulle sälja. Andra delar av Goldman Sachs gjorde det väldigt bra men vår uppdelning handlade om att skapa nästan omedelbar likviditet för våra kunder när de bestämde sig för att göra en handel så att de kunde sälja 300 000 aktier av detta eller köpa 80 000 aktier av det utan att behöva vara i marknaden och samla den över en tidsperiod. Innan dessa institutioner hade i allmänhet vad som kallades ldquoone-beslut stocks. rdquo De fattade det enda beslutet att köpa det, och det tog dem lång tid att köpa det eftersom det fanns mycket liten volym under dessa dagar. Det kan ta dem ett år att köpa en position, lite varje dag. Som du kan föreställa dig, var folk lite mer ovilliga att sälja dem eftersom de kan ha samma erfarenhet i omvänd ordning. Nu kom vi fram och sa, om du vill sälja något, sälja det och wersquoll får dig ett bud. Vi kommer att få det gjort för dig, så nära som möjligt. Om du vill köpa något, samma sak. rdquo En intressant fråga i historien om dessa sorters saker är hur mycket institutionerna börja hantera sina portföljer på olika sätt för att de visste att de hade likviditeten att göra det och i vilken utsträckning gjorde blockhandeln stämmer överens eftersom institutionerna ville hantera sina portföljer på olika sätt, så en bransch eller ett företag kom med för att skapa möjligheten för dem att göra det. Vilket var vagnen och vilken var hästen Wersquoll aldrig vet. Hur började du odla samlare Var många av dem från Wall Street Nej. Jag vet hur jag började odla dem exakt, men intressant gjorde jag lite eller ingen affärer med någon som jag visste från Wall Street, särskilt i de första fem till 10 år. Jag tror för det mesta där werenrsquot många samlare i Wall Street. Visst var det inte någon form av pengar där då som det finns idag. Absolut inte. Vi, den genomsnittliga Wall Streeter, arbetade också väldigt mycket, och det var inte dags att tänka på konst eller samla. Den andra sidan är att om du bryr dig om någonting nog eller på annat sätt hittar du tid, men något måste komma igång med att ta hand om det nog, och det var inte mycket intresse för konst på Wall Street vid den tiden. Hur har du sett marknaden och smakar förändras sedan du öppnade galleriet för 23 år sedan Itrsquos bara en väldigt utbrett bransch när det gäller antalet människor och i fråga om varifrån de kommer. Det finns samlare med konstintressen över hela världen. Yoursquore hårt pressade för att hitta en plats på jorden thatrsquos inte åtminstone något involverad med samlare, konst eller museer. Har definitionen av konst förändrats under denna period Det verkar som om det har blivit en sådan finansiell vara som många på dessa tillväxtmarknader tittar på är som ett investeringsfordon. Varför annars skulle alla i världen vara så besatta av västerländsk konst Irsquom kommer att låta dig svara på den frågan för oss. Tanken att konsten är en investering är obestridlig. Å andra sidan föredrar jag mycket folk som köper konst på grund av passion, inte var anledningen till att köpa är en form av investering. Antingen är det bara bra, men när det gäller den personliga tillfredsställelsen med att placera det och det är det ordet jag använder, är det bara att sälja ett objekt, det är att placera det med någon som verkligen bryr sig om att få den och för vilken thatrsquos den viktigaste motivationen att köpa den . Det är lite idealistiskt, men det är precis som det är. Du hanterar många av dagens största samlare, som Mitchell P. Rales, vars privata Maryland museum, Glenstone, är känt för att hålla en av de mest magnifika samlingar av amerikansk konst i landet. Hur skulle du beskriva de samlare som du jobbar med Ja, Mitch Rales var en intressant upplevelse för mig. Jag mötte honom i början av vad som blev hans växande, enorma och mest intelligenta aptit för att samla in och vi slog det bara av tillsammans. Han utvecklade väldigt mycket förtroende för mig, och jag utvecklade snabbt en speciell känsla för vem han var och vad han gjorde. Han aktiverade eller tillät oss att vara ett lag, vilket var ovanligt, inte hur du tänker på saker idag. För sin inledande show, om du läste sin katalog, var han trevlig nog att säga något i introduktionen om den mycket stora rollen jag spelade för att hjälpa honom att samla de mästerverk som var en del av den första utställningen. Det var ett extra privilegium för mig och roligt, och han blev och är idag fortfarande en av mina allra bästa vänner i världen. Det är inte en kundbaserad relationmdashhersquos som är mycket mer intresserad av spetskompetens eller åtminstone senare art, inte så mycket som jag har, så vår vänskap har idag inget att göra med att jag är återförsäljare. Det påminner mig om när jag var på Wall Street. Jag hade en vän, Jimmy Murray, som var samma ålder som jag varmdashwe träffade när jag var praktikant. Vill du veta vad jag gjorde som praktikant på Goldman Sachs femtio dollar i veckan. Det är svårt att tro, men det är Jimmy Murray som blev en ung näringsidkare för Bankerrsquos Trust Company i New York. Han var som nummer tre och nummer tre var nära att sopa golven, vilket jag också var nära att göra på Goldman Sachs. När vi växte i betydelse och storhet och kom upp i pyramiden blev han huvudhandlare på Bankerrsquos Trust och jag blev chef för vad jag gjorde vid Goldman Sachs. Vi var riktigt nära vänner, och vi brukade knulla varandra. Han brukade säga till mig, ldquoRobert, en av oss måste gå in i business. rdquo ldquoWhy-knappen businessrdquo ldquoWell, det doesnrsquot verkligen måste vara knappaffären. Men det vore bra om någon av oss gjorde något annat, för det finns en liten fråga om intressekonflikt där Irsquom en kund och din kära gör vad du gör, och det sätter detta lilla hinder mot vår vänskap, och ingen av oss vill några hinder. rdquo Och då gick du in i knappbranschen. Nej, tyvärr dog han ung. Jag gick in i knappbranschen för sent för att hjälpa. Vad är några av de andra samlarna som du hanterar Är det en räckvidd Du uppenbarligen handlar om de bästa samlarna som du föredrar att hantera människor som har egna institutioner eller som har institutioner i åtanke när de köper Nej, inte nödvändigtvis . Det finns några människor som ibland köper eftersom theyrsquore köper det som en utlovad eller semi-lovad gåva till en institution, och thatrsquos underbart. Men nej, Irsquom är verkligen intresserad av att samla människor, så för mig är ett riktigt framgångsrikt köp för någon ett arbete som de lägger på väggen, eller om det är en skulptur på golvet, där varje dag, på lite sätt, närvaron av det är erfarenheten av att leva kring det, som gör deras dag bättre för dem än om arbetet inte var där. Det, för mig, är ett framgångsrikt köp. Tycker du att therersquos fortfarande finns på efterkrigsmarknaden Hur hänför sig galleriet till auktionshus Auktionshusen gör ett fantastiskt jobb å ena sidan, men det är en stor konkurrens på den andra. De gör det svårare för privata återförsäljare att få konst eftersom människor frestas att ta det till auktion, så det är mycket svårt att konkurrera. Å andra sidan spelar de en mycket viktig roll när det gäller att ställa priser och göra saker för att skapa förtroende för en marknadsplats. Du köpte en gång 75 miljoner dollar Rothko på auktion, så du har en sällsynt position inom den här marknaden. Tja, det var för en clientmdashit wasnrsquot för mig. Vad skulle du säga är några av de mest värdefulla bitarna som har gått igenom dina händer Thatrsquos svårt att säga. Jag skulle inte veta var du ska börja, för att några av de mest värdefulla delarna idag var ett helt annat pris vid den tiden. Å andra sidan, om det var högsta kvalitet, prissattes det alltid annorlunda än andra verk av samma konstnär, för högsta kvalitet har alltid haft en premie. Sätt annorlunda, itrsquos har alltid varit lite smärtsamt att köpa bäst, åtminstone på kort sikt. Therersquos ett jobb just nu som auktionshus konkurrerar om var priset kommer att vara någonstans mellan 30 och 40 gånger det pris som samlaren betalat. Min poäng är att när du säger ldquothe dyraste saker, rdquo när de passerade genom mina händer på 3 miljoner eller 2 miljoner eller 5 miljoner, var det mycket pengar. Det var verkligen mycket pengar. Enligt dagens standarder, särskilt i konst, har itrsquos fortfarande mycket pengar, men vad det representerar i köpkraft har förändrats. Jag tycker att du har tagit lite av en ny riktning i dina senaste par visar. Du gjorde El Anatsui-showen, nu din fråga gör Kazuo Shiraga-showen, och nästa månad är Simon Hantaiuml. Alla tre representerar väldigt olika historiska banor. Therersquos lite tillfälle där, i det att dessa tre visar var saker som vi hade i vårt sinne, de föll på plats, och de råkade falla på plats i följd. Men det betyder inte en ny början, där det här är bara de första 50 procenten av vad som kommer att göra. Inte så. Vad är några områden i konsthistoria som dinsquore exalterar att dela in i framtiden, utöver Hantaiuml-showen. Nåväl, vi arbetar på en show för höst, vår första höstshow. Irsquom är inte säker på om titeln kommer att hålla fast vid vad det är just nu, men i grund och botten är det en form av Minimalism. Itrsquos ldquoCarl Andre och hans vänner. rdquo Hans vänner inkluderar alla stora minimalister: Judd. Agnes Martin, Ryman, Flavin. etc. Om du vill, kommer du att bli flera arbeten av Andre, och det är troligt att det är ett utmärkt exempel på några av dessa andra människor, därmed titeln ldquoCarl Andre och Hans Vänner. rdquo Nu, det är inte alls alls. Thatrsquos går tillbaka till historien. Det blir vackert. Den show du för närvarande har upp, av Gutai-medlemmen Kazuo Shiraga, är en exceptionell sammansmältning av konsthistoria och modern relevans. Målningarna stammar från rsquo50s och lsquo60s, men showen är hyllad av kritiker som en av de mest radikala målningarna utställningar var som helst. Hans marknad har också höjt sig de senaste månaderna. Varför bestämde du dig för att visa Shiraga Shiraga var tydligen sin egen man, och att jämföra honom med att någon annan skulle vara en misshandel till honom. Ändå såg jag genast en stränghet och en aktivitet och en handling och en passion i honom som jag inte hade sett eller upplevt sedan lsquo70s de Koonings. Mycket som dem, bilder som i många fall var nu 50 år gamla kändes som om de målades igår. Färgen verkar som itrsquos fortfarande våt. Om du går tillbaka och tittar på några av Shiragas i utställningen är din fråga nästan rädd för att röra dem eftersom din fråga är rädd att färgen kommer att komma undan dina händer. Itrsquos helt extraordinärt. När du monterar en show, speciellt av en konstnär med vilken din fråga är lite mindre familiarmdashand, skulle jag kanske inte kunna vara så bekant med Shriaga som jag är med de Kooning eller Rothko eller folk Irsquove tittade på i decennierna och arbetet förbli aldrig konstant, enligt min erfarenhet . Att säga att de skulle göra sig besvikna skulle vara för starka, men de antingen platta ut lite, eller när du är riktigt lycklig blir du lite mer upphetsad varje dag. Min erfarenhet av Shiraga har varit att jag är lite mer upphetsad varje dag. Jag canrsquot vänta med att öppna ytterdörren till 45 East 78th Street för att mötas av vackra Shiragas runt. I den utsträckning som hon har fått så mycket uppmärksamhet så snabbt kan det bli lite för mycket. Jag tror att det verkligen spelar roll överallt, för jag tror att det här arbetet verkligen har ben och kommer att förbli enastående under lång tid framöver. Jag tycker att arbetet i sig är bara underbart, och jag vill inte att någon ska distraheras av det faktum att han hängde från ett rep och målade det med fötterna. Thatrsquos fascinerande, men vad är ytterst viktigt är whatrsquos på duken. Effektivt datum: 12 februari 2014. Tack för att du besökt Artspace (webbplatsen) som ägs och drivs av Artspace LLC. (Artspace). Din användning av sajten anger att du har läst, förstått och godkänt dessa användarvillkor (villkor). Om du inte godkänner dessa villkor kan du inte komma åt eller använda sajten. Vi kan ändra villkoren från tid till annan utan föregående meddelande. Bestämmelserna i häri ersätter alla tidigare meddelanden eller uttalanden om våra villkor med avseende på denna webbplats. Vi uppmanar dig att kolla vår webbplats ofta för att se de aktuella villkoren i kraft och eventuella ändringar som kan ha gjorts till dem. Genom att använda webbplatsen efter några ändringar av villkoren accepterar du att vara bunden av sådana ändringar. Användning av Site Artspace ger dig tillgång till och användning av webbplatsen under förutsättning att du följer villkoren och webbplatsens sekretesspolicy. Inget material från webbplatsen får kopieras, reproduceras, publiceras, laddas upp, publiceras, överföras eller distribueras på något sätt, med undantag för vad som specifikt är tillåtet på webbplatsen. Webbplatsen, inklusive allt innehåll, som text, bilder och HTML som används för att generera sidorna (Materials), är vår egendom eller våra leverantörer, partners eller licensgivare och är skyddade av patent, varumärke och upphovsrätt enligt Förenta staterna och orländska lagar. Om inte annat anges här, får du inte använda, ladda ner, ladda upp, kopiera, skriva ut, visa, utföra, reproducera, publicera, ändra, radera, lägga till, licensera, skicka, överföra eller distribuera material från denna webbplats helt eller delvis, för något offentligt eller kommersiellt ändamål utan vårt specifika skriftliga tillstånd. Vi ger dig en personlig, icke-exklusiv, icke-överförbar licens för att komma åt webbplatsen och använda informationen och tjänsterna som finns här. Ditt konto och tillgång Webbplatsen är tillgänglig för användare 18 år och äldre, som är bosatta i USA och som inte har upphävts eller tagits bort av Artspace av någon anledning. Du representerar att du är bosatt i Amerikas förenta stater och att du inte är en person som hindras från att ta emot tjänster enligt lagarna i USA eller annan tillämplig jurisdiktion. Med tanke på din användning av Webbplatsen, under registrering och alltid när du frivilligt anger information i ditt konto, accepterar du att ge sanningsenlig, exakt, aktuell och fullständig information om dig själv. Vi förbehåller oss rätten att upphäva ditt konto, neka tjänsten, ta bort eller redigera innehåll som den själv bestämmer, av vilket skäl som helst, inklusive som ett resultat av en överträdelse av dessa användarvillkor, utan föregående meddelande. Konton är ogiltiga när det är förbjudet enligt lag. Upphovsrättsintrång. Uppkallnings - och nedkörningsförfaranden. If you believe that your work has been copied in a way that constitutes copyright infringement, please provide our copyright agent the following written information: (i) an electronic or physical signature of the person authorized to act on behalf of the owner of the copyright interest (ii) a description of the copyrighted work that you claim has been infringed upon (iii) a description of where the material that you claim is infringing is located on the Site (iv) your address, telephone number, and e-mail address (v) a statement by you that you have a good-faith belief that the disputed use is not authorized by the copyright owner, its agent, or the law and (vi) a statement by you, made under penalty of perjury, that the above information in your notice is accurate and that you are the copyright owner or authorized to act on the copyright owners behalf. Our copyright agent for notice of claims of copyright infringement on the Site can be reached as follows: Copyright Agent: Artspace LLC 65 Bleecker St. 8th Floor New York, NY, 10012 Email:serviceartspace Fax: 646-365-3350 If you become aware that material appears on this site in violation of a copyright please notify us by email at editorartspace Rules and Limits on and Modifications to the Site We reserve the right, for any reason, in our sole discretion and without notice to you, to terminate, change, suspend or discontinue any aspect of the Site, including, but not limited to, information, products, data, text, music, sound, photographs, graphics, video, messages or other materials (Content), features andor hours of availability, and we will not be liable to you or to any third party for doing so. We may also impose rules for and limits on use of the Site or restrict your access to part, or all, of the Site without notice or penalty. We have the right to change these rules andor limitations at any time, in our sole discretion. Specific Prohibited Uses The Site may be used only for lawful purposes by individuals using authorized services of Artspace. You are responsible for your own communications, including the upload, transmission and posting of information, and are responsible for the consequences of their posting on or through the Site. Artspace specifically prohibits any use of the Site, and requires all users to agree not to use the Site, for any of the following: Posting any information which is incomplete, false, inaccurate or not your own Impersonating another person Constituting or encouraging conduct that would constitute a criminal offense, giving rise to civil liability or otherwise violate any city, state, national or international law or regulation or which fails to comply with accepted Internet protocol Posting material that is copyrighted or otherwise owned by a third party unless you are the copyright owner or have the permission of the owner to post it Posting material that reveals trade secrets, unless you own them or have the permission of the owner Posting material that infringes on any other intellectual property, privacy or publicity right of another Transmitting or transferring (by any means) information or software derived from the site to foreign countries or certain foreign nations in violation of US export control laws Attempting to interfere in any way with the Sites or Artspaces networks or network security, or attempting to use the Sites service to gain unauthorized access to any other computer system. Abusing the Invite a friend benefit in any way, including but not limited to, inviting yourself multiple times and under different aliases andor under different email addresses Abusing special discounts, awards or incentives offered by Artspace. Unless otherwise specified, only one offer is value per person, maximum two per household. Security Rules Violations of system or network security may result in civil or criminal liability. We will investigate occurrences and may involve, and cooperate with, law enforcement authorities in prosecuting the user or users who are involved in such violations. You are prohibited from violating or attempting to violate the security of the Site, including, without limitation, the following: Accessing data not intended for you or logging into a server or account which you are not authorized to access Attempting to probe, scan or test the vulnerability of a system or network or to breach security or authentication measures without proper authorization Attempting to interfere with service to any user, host or network, including, without limitation, via means of submitting a virus, worm, Trojan Horse or other harmful code to the Site, overloading, flooding, mailbombing or crashing or sending unsolicited e-mail, including promotions andor advertising of products or services, or Forging any TCPIP packet header or any part of the header information in any e-mail or newsgroup posting. User Submitted Content You are responsible for any User Content you post to the site. By User Content we mean any content you post to the site, which may include reviews, comments, image uploading, captions, participating in forums, curating or creating art collections and other such features that allow you to add content to the site. We are not responsible for the personally identifiable or other information you choose to submit as User Content and we reserve the right to remove any User Content generated by any user at our sole discretion. You understand that once you post User Content, your content becomes public. We are not responsible for keeping any User Content confidential so if you do not want anyone to read or see that content, do not submit or post it to the Site. If we allow you to upload User Content, you may not: provide User Content that you do not have the right to submit, unless you have the owners permission this includes material covered by someone elses copyright, patent, trade secret, privacy, publicity, or any other proprietary right forge headers or manipulate other identifiers in order to disguise the origin of any User Content you provide provide any User Content that contains lies, falsehoods or misrepresentations that could damage us or anyone else provide User Content that is illegal, obscene, defamatory, libelous, threatening, pornographic, harassing, hateful, racially or ethnically offensive, or encourage conduct that would be considered a criminal offense, give rise to civil liability, violate any law, or is otherwise inappropriate impersonate anyone else or lie about your affiliation with another person or entity in your User Content use meta tags or any other hidden text utilizing any of our or our suppliers product names o r trademarks in your User Content or provide User Content which disparage us or our vendors, partners, contractors, galleries, artists, institutions, distributers, representatives and affiliates. Except as otherwise specifically provided, if you post content or submit material to the Site, you grant us a nonexclusive, royalty-free, perpetual, irrevocable, and fully sub-licensable right to use, reproduce, modify, adapt, publish, translate, create derivative works from, distribute, and display such content throughout the world in any media. You represent and warrant that you own or otherwise control all of the rights to the content that you post that the content is accurate that use of the content you supply does not violate these Terms or any law or regulation and the content will not cause injury to any person or entity. We have the right but not the obligation to monitor and edit or remove any activity or content. User Content comes from a variety of sources. We do not endorse, or support any views, opinions, recommendations, or advice that may be in User Content, nor do we vouch for its accuracy or its reliability, usefulness, safety or intellectual property rights of any User Content. We take no responsibility and assume no liability for any User Content posted by you or any third party. Selling on Artspace Artspace may make available the Artspace Auctions where sellers may offer goods for sale by auction to the highest bidder. Artspace is independent from the buyers and sellers that participate in the Artspace Auctions and no agency, partnership, joint venture, employee-employer or franchiser-franchisee or fiduciary relationship is intended or created by the operation of the Artspace Auctions. Artspace may, but is not obligated to provide intermediary services between the buyer and sellers using Artspace Auctions. Artspace reserves the right in its sole discretion and at any time including during an auction to refuse or revoke permission for sellers to offer goods or for buyers to submit bids. How bidding works All bids shall be in United States Dollars. Participating sellers and buyers may be required to register on the site, may select a username and password, and must agree to be bound by these terms. Buyers must register a valid credit card with Artspace and agree to pay a buyers premium to Artspace which shall be added to the successful bid price. The buyers premium shall be equal 15 of the successful bid price for bids on some auction items. The successful bidder shall pay the purchase price plus the buyers premium as the final purchase price. The agreements between the buyers and sellers shall not be governed by the U. N. Convention on Contracts for the International Sale of Goods, the application of which is expressly excluded. Bids are submitted by clicking the bid button on the site all bids are final and cannot be amended or retracted once submitted. All bids will be recorded by Artspace and such recording shall constitute the final and conclusive determination and record of each bid and the highest bid. Sellers reserve price Sellers may set a minimum price for an auction item (Reserve Price). A Seller is not required to accept any bids for less than the Reserve Price. If bids are placed below the sellers Reserve Price, the bidder will be notified that the bid is below the Reserve Price. Artspace bidding Artspace may, through employees, submit bids on auction items that are subject to a Reserve Price. Artspace may (1) submit the opening bid on behalf of the seller at the Reserve Price, (2) place single or successive bids on behalf of the seller in response to other bids that are below the Reserve Price. In no circumstances will Artspace place a bid that is above the Reserve Price. Place your bid Enter any bid amount as long as it is greater than or equal to the Next Minimum Bid (displayed below the bid field) and click on Place Bid. This will automatically place a straight bid at the next increment and hold the bid you submitted (if higher than the Next Minimum Bid) as your Maximum Bid. You will receive an email confirmation of your bid and will be notified by email when you are outbid. By placing a bid each buyer irrevocable authorizes Artspace to immediately charge Buyers registered credit card an amount equal to the buyers premium. Please note that if the auction moves to a physical live event (the auction page will specify this and the bidder will be noticed as such by email), the highest bidder after the close of the online auction will be the opening bid at the event and will be notified within 48 hours after the event if the bid is the final winning bid or been outbid by someone at the event. Bidding Increments When placing a bid, enter the maximum amount you are willing to pay for the work. Entering your Maximum Bid does not necessarily mean you will pay that price, you may pay less. The Auction system will Proxy Bid on your behalf up to the amount of your Maximum Bid. Once you enter your Maximum Bid, your current bid displayed will be in the amount of the Next Minimum Bid. As the auction proceeds, Artspace will compare your bid to those of other bidders. When you are outbid, the system automatically bids on your behalf according to the bidding increments established for that auction up to (but never exceeding) your maximum bid. We increase your bid by increments only as much as necessary to maintain your position as highest bidder. Your maximum bid is kept confidential until it is exceeded by another bidder. If your maximum bid is outbid, you will be notified via email so that you can place another bid. If the auction is a benefit auction or an auction with a physical event (which will be noted on the auction page), all online bids will be transferred to that event and Artspace or the organization running the event will continue to monitor your bids in person and continue Proxy Bidding on your behalf up to your maximum bid. Winning bidders will be notified within 48 hours after the close of the auction. If you are not contacted by Artspace, you were not the highest bidder. Closing the Auction Upon the close of each auction Artspace shall separately confirm the highest bid to the seller and notify the buyer submitting the highest bid that the bid was successful and the amount of the buyers premium due to Artspace to be charged to buyers credit card. Artspace shall thereupon charge buyers credit card in the amount of the buyers premium. Upon receipt of the buyers premium Artspace shall email both the successful buyer and seller and shall provide each with the name, address, telephone number and email address of the other buyer and seller are thereafter solely responsible for arranging for the transmission of payment of the purchase price within 24 hours of the transmission of the Artspace email and for prompt shipment of the goods after receipt of good funds. If for any reason after Artspaces initial confirmation of the successful bid the buyer cancels the transaction or fails to make payment to the seller, the buyer shall remain liable to Artspace for the full buyers premium and Artspace reserves the right to retain such buyers premium in addition to any other remedies it has at law or equity. Any dispute with respect to the auction of any item shall be resolved between buyer and seller and without the participation of Artspace. Seller is solely responsible for collecting payment from the buyer. Artspace does not guaranty and is not responsible in any way for the performance of buyers or sellers participating in the auction. Responsibilities of Auction Buyers and Sellers Goods offered on Artspace Auctions must be tangible goods that meet the requirements of the Site. Sellers shall not offer any goods for sale or consummate any transaction initiated on Artspace Auctions that violates or could cause Artspace to violate any applicable law, statute, ordinance or regulation. Artspace shall have sole discretion as to whether a specific item meets the requirements of the Site, which determination is final. Sellers offering goods shall post a description of the goods offered and may set a minimum reserve price, a minimum overbid amount and the termination of the auction of the goods. Sellers agree to accept the highest bid above their set reserve price and to deliver the offered goods to the buyer submitting such highest bid. Any goods offered using a sellers registration log in information shall be deemed by Artspace and any bidding buyer as being offered or authorized by that seller. Sellers are solely responsible for the description, condition, authenticity, and quality of the goods offered. Sellers represent that they are in compliance with all applicable laws, including without limitation those regarding the transmission of technical data exported from the United States or the country in which the seller resides as well as the restrictions on import or export of goods from the sellers country to the buyers country. By posting goods on the Artspace Auctions each seller represents and warrants that heshe holds free and marketable title to the goods offered and that the sale to any buyer will be free and clear of any and all liens or encumbrances. Sellers agree that Artspace Auctions will publish images and information in English relating to the goods offered by sellers. Sellers are solely responsible for descriptions of goods and all other content provided to Artspace by seller. Each seller agrees that Artspace may reformat content submitted by sellers in order to best serve the needs and formatting of the Artspace Auctions. Sellers grant Artspace a perpetual, irrevocable, royalty-free license to use the listing information in other areas of the site in our sole discretion. Sellers are responsible for shipment of goods to successful bidding buyers upon receipt of the purchase price. Sellers must make shipment promptly on receipt of good funds from buyers. Sellers are responsible for collecting any and all applicable taxes from the successful buyer and for remitting such taxes to the applicable taxing authority. Buyers are responsible for determining the value, condition and authenticity of the goods. Buyers participating in the Artspace Auctions represent and warrant by placing any bid that they are ready, willing and able to pay the purchase price bid, all applicable taxes and the buyers premium all within 24 hours of the close of the auction if they are the successful bidder. Any bids submitted using a buyers registration log in information shall be deemed made or authorized by that buyer. Each buyer placing any bid represents and warrants that such bids are not the product of any collusive or other anti-competitive agreement and are otherwise consistent with federal and state laws. Each buyer is responsible for payment of New York State and local sales tax, any applicable use tax, any federal luxury tax or any other taxes assessed on the purchase of the goods. The buyer is solely responsible for identifying and obtaining any necessary export, import, or other permit for the delivery of the goods and for determining whether the goods are subject to any export or import embargoes. Artspace not Responsible for Auction Submissions No Representations or Warranties Sellers and buyers agree that Artspace is not responsible for and does not make any representations or warranties (express or implied) as to the goods offered, including without limitation as to merchantability, fitness for a particular purpose, the accuracy of the description of the goods, the physical condition, size, quality, rarity, importance, medium, provenance, whether the goods are subject to export or import restrictions or embargoes, shipment or delivery, packing or handling, the ability of the buyer to pay, the ability of the seller to collect the purchase price, or any other representation or warranty of any kind or nature. Artspace is not responsible for any errors or failures to execute bids placed online, including, without limitation, errors or failures caused by (1) loss of connection to the internet or to the online bidding software by any party, (2) a breakdown or failure of the online bidding software, or (3) a breakdown or failure of any sellers or buyers internet connection or computer or (4) any errors or omissions in connection with the bidding process. Open Positions on Careers Pages We may list open employment positions on this web site. These postings are for informational purposes only and are subject to change without notice. You should not construe any information on this Site or made available through Site as an offer for employment. Nor should you construe anything on this web site as a promotion or solicitation for employment not authorized by the laws and regulations of your locale. Privacy Policy User Information In the course of your use of the Site, you may be asked to provide certain information to us. Our use of any information you provide via the Site shall be governed by our Privacy Policy available at here artspaceprivacy. We urge you to read our Privacy Policy. You acknowledge and agree that you are solely responsible for the accuracy and content of such information. International Use We control and operate the Site from our offices in the United States of America, and all information is processed within the United States. We do not represent that materials on the Site are appropriate or available for use in other locations. Persons who choose to access the Site from other locations do so on their own initiative, and are responsible for compliance with local laws, if and to the extent local laws are applicable. You agree to comply with all applicable laws, rules and regulations in connection with your use of the Site. Without limiting the generality of the foregoing, you agree to comply with all applicable laws regarding the transmission of technical data exported from the United States or the country in which you reside. Proprietary Rights As between you and Artspace (or other company whose marks appear on the Site), Artspace (or the respective company) is the owner andor authorized user of any trademark, registered trademark andor service mark appearing on the Site, and is the copyright owner or licensee of the Content andor information on the Site, unless otherwise indicated. Except as otherwise provided herein, use of the Site does not grant you a license to any Content, features or materials you may access on the Site and you may not modify, rent, lease, loan, sell, distribute or create derivative works of such Content, features or materials, in whole or in part. Any commercial use of the Site is strictly prohibited, except as allowed herein or otherwise approved by us. You may not download or save a copy of any of the Content or screens for any purpose except as otherwise provided by Artspace. If you make use of the Site, other that as provided herein, in doing so you may violate copyright and other laws of the United States, other countries, as well as applicable state laws and may be subject to liability for such unauthorized use. We do not grant any license or other authorization to any user of our trademarks, registered trademarks, service marks, other copyrightable material or any other intellectual property by including them on the Site. The information on the Site including, without limitation, all site design, text, graphics, interfaces, and the selection and arrangements is protected by law including copyright law. Product names, logos, designs, titles, graphics, words or phrases may be protected under law as the trademarks, service marks or trade names of Artspace LLC, or other entities. Such trademarks, service marks and trade names may be registered in the United States and internationally. Without our prior written permission, you agree not to display or use our trademarks, service marks, trade names, other copyrightable material or any other intellectual property in any manner. Links from and to the Site You may be able to link to third party websites (Linked Sites) from the Site. Linked Sites are not, however, reviewed, controlled or examined by us in any way and we are not responsible for the content, availability, advertising, products, information or use of user information or other materials of any such Linked Sites, or any additional links contained therein. These links do not imply our endorsement of or association with the Linked Sites. It is your sole responsibility to comply with the appropriate terms of service of the Linked Sites as well as with any other obligation under copyright, secrecy, defamation, decency, privacy, security and export laws related to the use of such Linked Sites and any content contained thereon. In no event shall we be liable, directly or indirectly, to anyone for any loss or damage arising from or occasioned by the creation or use of the Linked Sites or the information or material accessed through these Linked Sites. You should direct any concerns to that sites administrator or Webmaster. We reserve the exclusive right, at its sole discretion, to add, change, decline or remove, without notice, any feature or link to any of the Linked Sites from the Site andor introduce different features or links to different users. Permission must be granted by us for any type of link to the Site. To seek our permission, you may write to us at the address below. We reserve the right, however, to deny any request or rescind any permission granted by us to link through such other type of link, and to require termination of any such link to the Site, at our discretion at any time. You agree to defend, indemnify and hold Artspace LLC, its directors, officers, employees, agents, vendors, partners, contractors, galleries, artists, institutions, distributers, representatives and affiliates harmless from any and all claims, liabilities, damages, costs and expenses, including reasonable attorneys fees, in any way arising from, related to or in connection with your use of the Site, your violation of any law, your violation of the Terms or the posting or transmission of any User Content, or materials on or through the Site by you, including, but not limited to, any third party claim that any information or materials you provide infringes any third party proprietary right. You agree to cooperate as fully as reasonably required in the defense of any claim. Your indemnification obligation will survive the termination of these Terms and your use of the Site. DISCLAIMER OF WARRANTIES YOU UNDERSTAND AND AGREE THAT: THE SITE, INCLUDING, WITHOUT LIMITATION, ALL CONTENT, FUNCTION, MATERIALS AND SERVICES IS PROVIDED AS IS, WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EITHER EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING, WITHOUT LIMITATION, ANY WARRANTY FOR INFORMATION, DATA, DATA PROCESSING SERVICES OR UNINTERRUPTED ACCESS, ANY WARRANTIES CONCERNING THE AVAILABILITY, ACCURACY, COMPLETENESS, USEFULNESS, OR CONTENT OF INFORMATION, AND ANY WARRANTIES OF TITLE, NON-INFRINGEMENT, MERCHANTABILITY OR FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. COMPANY DOES NOT WARRANT THAT THE SITE OR THE FUNCTION, CONTENT OR SERVICES MADE AVAILABLE THEREBY WILL BE TIMELY, SECURE, UNINTERRUPTED OR ERROR FREE, OR THAT DEFECTS WILL BE CORRECTED. Artspace MAKES NO WARRANTY THAT THE SITE WILL MEET USERS EXPECTATIONS OR REQUIREMENTS. NO ADVICE, RESULTS OR INFORMATION, OR MATERIALS WHETHER ORAL OR WRITTEN, OBTAINED BY YOU THROUGH THE SITE SHALL CREATE ANY WARRANTY NOT EXPRESSLY MADE HEREIN. IF YOU ARE DISSATISFIED WITH THE SITE, YOUR SOLE REMEDY IS TO DISCONTINUE USING THE SITE. ANY MATERIAL DOWNLOADED OR OTHERWISE OBTAINED THROUGH THE USE OF THE SITE IS DONE AT YOUR OWN DISCRETION AND RISK AND THAT YOU WILL BE SOLELY RESPONSIBLE FOR ANY DAMAGE THAT RESULTS FROM THE DOWNLOAD OF ANY SUCH MATERIAL. Artspace DOES NOT ENDORSE, WARRANT OR GUARANTEE ANY PRODUCTS OR SERVICES OFFERED OR PROVIDED BY OR ON BEHALF OF THIRD PARTIES ON OR THROUGH THE SITE. Artspace IS NOT A PARTY TO, AND DOES NOT MONITOR, ANY TRANSACTION BETWEEN USERS AND THIRD PARTIES WITHOUT THE DIRECT INVOLVEMENT OF COMPANY. LIMITATION OF LIABILITY IN NO EVENT SHALL Artspace, ITS AFFILIATES OR ANY OF THEIR RESPECTIVE DIRECTORS, OFFICERS, EMPLOYEES, AGENTS, PARTNERS, SUBSIDIARIES, DIVISIONS, SUCCESSORS, SUPPLIERS, DISTRIBUTORS, AFFILIATES VENDORS, CONTRACTORS, GALLERIES, ARTISTS, INSTITUTIONS, REPRESENTATIVES OR CONTENT OR SERVICE PROVIDERS BE LIABLE FOR ANY INDIRECT, SPECIAL, INCIDENTAL, CONSEQUENTIAL, EXEMPLARY OR PUNITIVE DAMAGES ARISING FROM OR DIRECTLY OR INDIRECTLY RELATED TO THE USE OF, OR THE INABILITY TO USE, THE SITE OR THE CONTENT, MATERIALS AND FUNCTION RELATED THERETO, INCLUDING, WITHOUT LIMITATION, LOSS OF REVENUE, OR ANTICIPATED PROFITS, OR LOST BUSINESS, DATA OR SALES, OR COST OF SUBSTITUTE SERVICES, EVEN IF COMPANY OR ITS REPRESENTATIVE OR SUCH INDIVIDUAL HAS BEEN ADVISED OF THE POSSIBILITY OF SUCH DAMAGES. SOME JURISDICTIONS DO NOT ALLOW THE LIMITATION OR EXCLUSION OF LIABILITY SO SOME OF THE ABOVE LIMITATIONS MAY NOT APPLY TO YOU. IN NO EVENT SHALL THE TOTAL LIABILITY OF Artspace TO YOU FOR ALL DAMAGES, LOSSES, AND CAUSES OF ACTION (WHETHER IN CONTRACT OR TORT, INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, NEGLIGENCE OR OTHERWISE) ARISING FROM THE TERMS OR YOUR USE OF THE SITE EXCEED, IN THE AGGREGATE, 100.00. WITHOUT LIMITING THE FOREGOING, IN NO EVENT SHALL Artspace OR ITS RESPECTIVE OFFICERS DIRECTORS, EMPLOYEES, AGENTS, SUCCESSORS, SUBSIDIARIES, DIVISIONS, DISTRIBUTORS, SUPPLIERS, AFFILIATES OR THIRD PARTIES PROVIDING INFORMATION ON THIS SITE HAVE ANY LIABILITY FOR ANY DAMAGES OR LOSSES ARISING OUT OF OR OTHERWISE INCURRED IN CONNECTION WITH THE LOSS OF ANY DATA OR INFORMATION CONTAINED IN YOUR ACCOUNT OR OTHERWISE STORED BY OR ON BEHALF Artspace. You hereby acknowledge that the preceding paragraph shall apply to all content, merchandise and services available through the Site. Applicable LawJurisdiction You agree that the laws of the state of New York, excluding its conflicts-of-law rules, shall govern these Terms. Please note that your use of the Site may be subject to other local, state, national, and international laws. You expressly agree that exclusive jurisdiction for resolving any claim or dispute with Artspace relating in any way to your use of the Site resides in the state and federal courts of New York County, New York, and you further agree and expressly consent to the exercise of personal jurisdiction in the state and federal courts of New York County. In addition, you expressly waive any right to a jury trial in any legal proceeding against Artspace its parent, subsidiaries, divisions, or affiliates or their respective officers, directors, employees, agents, or successors under or related to these Terms. Any claim or cause of action you have with respect to use of the Site must be commenced within one (1) year after the claim arises. Consent to Processing By providing any personal information to the Site, all users, including without limitation users in the European Union, fully understand and unambiguously consent to the collection and processing of such information in the United States. Any inquiries concerning these Terms should be directed to us at the address below. Risk of Loss The items purchased from our Site are shipped by a third-party carrier pursuant to a shipment contract. As a result, risk of loss and title for such items may pass to you upon our delivery to the carrier. Purchasing Artspace and its partners strive for complete accuracy in description and pricing of the products on the Site. However, due to the nature of the internet, occasional glitches, service interruptions or mistakes may cause inaccuracies to appear on the Site. Artspace has the right to void any purchases that display an inaccurate price. If the displayed price is higher than the actual price, you may be refunded the overcharge. If the displayed price is less than the actual price, Artspace will void the purchase and attempt to contact you via either phone or email to inquire if you would like the item for the correct price. You acknowledge that temporary interruptions in the availability of the Site may occur from time to time as normal events. Also, we may decide to cease making available the Site or any portion of the Site at any time and for any reason. Under no circumstances will Artspace or its suppliers be held liable for any damages due to such interruptions or lack of availability. Notices to you may be made via either email or regular mail. The Site may also provide notices of changes to the Terms or other matters by displaying notices or links to notices to you on the Site. In the event of a dispute regarding the identity of the person submitting the entry, the entry will be deemed to be submitted by the person in whose name the e-mail account is registered. All drawings will be conducted under the supervision of Sponsor. The decisions of the Sponsors are final and binding in all matters relating to this contest. Sponsors reserve the right, at its sole discretion, to disqualify any individual it finds, in its sole discretion, to be tampering with the entry process or the operation of the Contest or the Website located at artspace to be in violation of the Terms of Service of the Website to be acting in violation of these Official Rules to be acting in a disruptive manner, or with intent to annoy, abuse, threaten or harass any other person. If for any reason this Contest is not capable of running as planned due to infection by computer virus, bugs, tampering, unauthorized intervention, fraud, technical failures, or any other causes which, in the sole opinion of Sponsor, corrupt or affect the administration, security, fairness, integrity, or proper conduct of this Contests, Sponsor reserve the right to cancel, terminate, modify or suspend the Contest. Limitations of Liability SPONSOR DOES NOT ASSUME RESPONSIBILITY FOR ANY ERROR, OMISSION, INTERRUPTION, DELETION, DEFECT, DELAY IN OPERATION OR TRANSMISSION, COMMUNICATIONS LINE FAILURE, THEFT OR DESTRUCTION OR UNAUTHORIZED ACCESS TO ITS WEBSITES. SPONSOR IS NOT RESPONSIBLE FOR ANY PROBLEMS OR TECHNICAL MALFUNCTION OF ANY TELEPHONE NETWORK OR TELEPHONE LINES, COMPUTER ON-LINE SYSTEMS, SERVERS, COMPUTER EQUIPMENT, SOFTWARE, FAILURE OF ANY E-MAIL OR ENTRY TO BE RECEIVED BY SPONSOR ON ACCOUNT OF TECHNICAL PROBLEMS, HUMAN ERROR OR TRAFFIC CONGESTION ON THE INTERNET OR AT ANY WEBSITE, OR ANY COMBINATION THEREOF. SPONSOR IS NOT RESPONSIBLE FOR ANY INCORRECT OR INACCURATE CAPTURE OF INFORMATION OR THE FAILURE TO CAPTURE SUCH INFORMATION, WHETHER CAUSED BY WEBSITE USERS, TAMPERING OR HACKING, OR BY ANY OF THE EQUIPMENT OR PROGRAMMING ASSOCIATED WITH OR UTILIZED IN THE CONTEST. SPONSOR IS NOT RESPONSIBLE FOR INJURY OR DAMAGE TO PARTICIPANTS OR TO ANY OTHER PERSONS COMPUTER RELATED TO OR RESULTING FROM PARTICIPATING IN THIS CONTEST OR FROM OR USE OF THE WEBSITE. IN NO EVENT WILL SPONSOR, OR THEIR PARENT COMPANIES, DISTRIBUTORS, AFFILIATES, SUBSIDIARIES, OFFICERS, VENDORS, AND AGENCIES, EACH OF THEIR RESPECTIVE DIRECTORS, OFFICERS, EMPLOYEES, REPRESENTATIVES AND AGENTS, BE RESPONSIBLE OR LIABLE FOR ANY DAMAGES OR LOSSES OF ANY KIND, INCLUDING DIRECT, INDIRECT, INCIDENTAL, CONSEQUENTIAL OR PUNITIVE DAMAGES ARISING OUT OF YOUR PARTICIPATION IN THIS CONTEST, ACCESS TO AND USE OF THE WEBSITE OR THE DOWNLOADING FROM ANDOR PRINTING MATERIAL DOWNLOADED FROM THE WEBSITE. WITHOUT LIMITING THE FOREGOING, EVERYTHING ON THE WEBSITE AND IN THIS CONTEST IS PROVIDED AS IS WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EITHER EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO, THE IMPLIED WARRANTIES OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE OR NON-INFRINGEMENT. SOME JURISDICTIONS MAY NOT ALLOW THE LIMITATIONS OR EXCLUSION OF LIABILITY FOR INCIDENTAL OR CONSEQUENTIAL DAMAGES OR EXCLUSION OF IMPLIED WARRANTIES SO SOME OF THE ABOVE LIMITATIONS OR EXCLUSIONS MAY NOT APPLY TO YOU. CHECK YOUR LOCAL LAWS FOR ANY RESTRICTIONS OR LIMITATIONS REGARDING THESE LIMITATIONS OR EXCLUSIONS. As a condition of participating in Contests, you agree that any and all disputes which cannot be resolved between the parties, claims and causes of action arising out of or connected with this Contest, or any prizes awarded, or the determination of the winner shall be resolved individually, without resort to any form of class action exclusively by arbitration pursuant to the commercial arbitration rules of the American Arbitration Association, then effective. Further, in any such dispute, under no circumstances will you be permitted to obtain awards for, and you hereby waive all rights to claim punitive, incidental or consequential damages, or any other damages, including attorneys fees, other than your actual out-of-pocket expenses (i. e. costs associated with entering this Contest), and you further waive all rights to have damages multiplied or increased. All issues and questions concerning the construction, validity, interpretation and enforceability of these Official Rules, or your rights and obligations or Sponsors rights and obligations in connection with this Contest, shall be governed by, and construed in accordance with, the laws of the State of New York, U. S.A. without giving effect to the conflict of laws rules thereof, and all proceedings shall take place in that State in the City and County of New York. As a condition of participating in Contests, you agree that any and all disputes which cannot be resolved between the parties, claims and causes of action arising out of or connected with this Contest, or any prizes awarded, or the determination of the winner shall be resolved individually, without resort to any form of class action exclusively by arbitration pursuant to the commercial arbitration rules of the American Arbitration Association, then effective. Further, in any such dispute, under no circumstances will you be permitted to obtain awards for, and you hereby waive all rights to claim punitive, incidental or consequential damages, or any other damages, including attorneys fees, other than your actual out-of-pocket expenses (i. e. costs associated with entering this Contest), and you further waive all rights to have damages multiplied or increased. All issues and questions concerning the construction, validity, interpretation and enforceability of these Official Rules, or your rights and obligations or Sponsors rights and obligations in connection with this Contest, shall be governed by, and construed in accordance with, the laws of the State of New York, U. S.A. without giving effect to the conflict of laws rules thereof, and all proceedings shall take place in that State in the City and County of New York. As a condition of participating in Contests, you agree that any and all disputes which cannot be resolved between the parties, claims and causes of action arising out of or connected with this Contest, or any prizes awarded, or the determination of the winner shall be resolved individually, without resort to any form of class action exclusively by arbitration pursuant to the commercial arbitration rules of the American Arbitration Association, then effective. Further, in any such dispute, under no circumstances will you be permitted to obtain awards for, and you hereby waive all rights to claim punitive, incidental or consequential damages, or any other damages, including attorneys fees, other than your actual out-of-pocket expenses (i. e. costs associated with entering this Contest), and you further waive all rights to have damages multiplied or increased. All issues and questions concerning the construction, validity, interpretation and enforceability of these Official Rules, or your rights and obligations or Sponsors rights and obligations in connection with this Contest, shall be governed by, and construed in accordance with, the laws of the State of New York, U. S.A. without giving effect to the conflict of laws rules thereof, and all proceedings shall take place in that State in the City and County of New York. In the event of a dispute as to the identity of the winner based on an e-mail address, the winning entry will be declared made by the authorized account holder of the e-mail address submitted at time of entry. Authorized account holder is defined as the natural person who is assigned to an e-mail address by an Internet access provider, on-line service provider or other organization (e. g. business, educational, institution, etc.) that is responsible for assigning e-mail addresses for the domain associated with the submitted e-mail address Contacting Us To contact us with any questions or concerns in connection with this Agreement or the Site, or to provide any notice under this Agreement to us please go to Contact Us or write to us at: Artspace LLC 65 Bleecker St. 8th Floor New York, NY, 10012 Email: serviceartspace Fax: 646-365-3350 General Information The Terms constitute the entire agreement between you and Artspace and govern your use of the Site, superseding any prior agreements between you and Artspace. You also may be subject to additional terms and conditions that are applicable to certain parts of the Site. You agree that no joint venture, partnership, employment, or agency relationship exists between Artspace and you as a result of this Agreement or your use of the Site. Any claim or cause of action you may have with respect to Artspace or the Site must be commenced within one (1) year after the claim or cause of action arose. Our failure to exercise or enforce any right or provision of the Terms shall not constitute a waiver of such right or provision. If any provision of the Terms is found by a court of competent jurisdiction to be invalid, the parties nevertheless agree that the court should endeavor to give effect to the parties intentions as reflected in the provision, and the other provisions of the Terms remain in full force and effect. You may not assign the Terms or any of your rights or obligations under the Terms without our express written consent. The Terms inure to the benefit of Artspaces successors, assigns and licensees. The section titles in the Terms are for convenience only and have no legal or contractual effect. Copyright 2011 by Artspace LLC All rights reserved. To place a bid, enter the maximum amount you are willing to pay for the work. Artspace will accept a bid at the next increment, and save any excess amount as a maximum bid. If you are outbid, we will continue bid on your behalf up to your maximum bid. Bid Increments Bidding increments increase at the following intervals: Below 400: 50 Between 400 and 699: 100 Between 700 and 1,499: 200 Between 1,500 and 2,499: 300 Between 2,500 and 4,999: 500 Between 5,000 and 9,999: 1,000 Between 10,000 and 19,999: 2,000 Between 20,000 and 29,999: 3,000 Between 30,000 and 49,999: 4,000 Between 50,000 and 99,999: 5,000 Above 100,000: 10,000 You will receive an email confirmation of your bid and when you are outbid. If you are the winning bidder, you will be contacted 48 hours after of the close of the auction. Maximum Bidding Every bid submitted is treated as a maximum bid. You should always bid the maximum you are willing to spend for a work, though this does not necessarily mean you will pay that price. As the auction unfolds, we will increase your bid by increments to ensure you remain the highest bidder. If the winning amount is less than your maximum bid, you will pay the current increment. If your maximum bid no longer exceeds the current bid, you will receive an outbid notification email, and have the option to bid again. In the case of multiple bidders placing the same maximum bid, the first person to place the maximum amount takes precedence as the highest bid until another bidder exceeds the maximum amount. Buyers Premium Additional Charges For Artspace Auctions winning bidders are charged a 15 Buyers Premium on top of the hammer price. For Artspace Benefit Auctions, Buyers Premiums are not applied. If they are, this will be clearly noted. Purchases made from all auctions, including benefit auctions, are subject to sales tax. Winning bidders will be contacted within 48 hours to arrange shipping and to provide final price including commission, shipping, and taxes and duties when applicable. Promotion codes cannot be applied to auction works. Price listed does not include buyers premium (if applicable), sales tax, shipping, or handling fees. All of our frames are high-quality, sustainably-sourced solid wood frames, available in a White or Black satin lacquer, or Maple Veneer. All prints are hinged-mounted on Solid Core Conservation Board, which meets all Fine Art Trade Guild conservation standards, is fade and bleed resistant, and acid - and lignen-free. This means your art will be safe from sunlight, temperature changes, and deterioration over time. Acrylic Glazing All of our frames come with picture quality .090 mm plexiglass, which blocks 66 of UV to prevent color fading from exposure to light, keeping your art protected for years to come. It is now considered the industry standard for artists, museums and galleries throughout the world. Dimensions For images up to 30 x 40 78 wide x 1 18 deep molding with a 3 mat For images 30 x 40 and up 1 58 wide x 1 58 deep molding with a 3 matPress Release SEC Announces Enforcement Results for FY 2016 Increase in Actions Involving Investment Advisers, FCPA Violations Most Ever Whistleblower Money Distributed in a Single Year FOR IMMEDIATE RELEASE 2016-212 Washington D. C. Oct. 11, 2016 mdash The Securities and Exchange Commission today announced that, in fiscal year 2016, it filed 868 enforcement actions exposing financial reporting-related misconduct by companies and their executives and misconduct by registrants and gatekeepers, as the agency continued to enhance its use of data to detect illegal conduct and expedite investigations. The new single year high for SEC enforcement actions for the fiscal year that ended September 30 included the most ever cases involving investment advisers or investment companies (160) and the most ever independent or standalone cases involving investment advisers or investment companies (98). The agency also reached new highs for Foreign Corrupt Practices Act-related enforcement actions (21) and money distributed to whistleblowers (57 million) in a single year. The agency also brought a record 548 standalone or independent enforcement actions and obtained judgments and orders totaling more than 4 billion in disgorgement and penalties. ldquoBy every measure the enforcement program continues to be a resounding success holding executives, companies and market participants accountable for their illegal actions, rdquo said SEC Chair Mary Jo White. ldquoOver the last three years, we have changed the way we do business on the enforcement front by using new data analytics to uncover fraud, enhancing our ability to litigate tough cases, and expanding the playbook bringing novel and significant actions to better protect investors and our markets. rdquo The SECrsquos most significant enforcement actions in fiscal year 2016 include: Insider trading and beneficial ownership reporting-related charges against Leon G. Cooperman and his firm Omega Advisors . Insider trading charges against William ldquoBillyrdquo Walters and his source Thomas C. Davis, a former Dean Foods Company board member . A 415 million enforcement action against Merrill Lynch for violating customer protection rules by misusing customer cash and putting customer securities at risk. The firm also admitted wrongdoing. A 267 million enforcement action against J. P. Morgan wealth management subsidiaries. for failing to disclose conflicts of interest to clients. The firms also admitted wrongdoing. FCPA cases against the Och-Ziff hedge fund and its CEO and CFO and against VimpelCom Ltd. in which the companies paid hundreds of millions of dollars to settle the charges. ldquoThis has been a strong year for the Enforcement Division, with groundbreaking insider trading and FCPA cases and other important actions across the full spectrum of the securities laws, rdquo added Andrew J. Ceresney, Director of the SECrsquos Enforcement Division. ldquoThrough their hard work and steadfast dedication to our mission, the Divisionrsquos committed staff have helped protect investors and made our markets fairer and more reliable. rdquo Overview of SEC Enforcement in Fiscal Year 2016 The SEC brought many other impactful actions in fiscal year 2016 spanning the entire spectrum of the marketplace, examples of which are discussed below. Combating Financial Fraud and Enhancing Issuer Disclosure Held attorneys, accountants and other gatekeepers accountable for failures to comply with professional standards. In the second non-independence case against a major audit firm since 2009, charged Grant Thornton LLP. which admitted wrongdoing, and two of its partners, with ignoring red flags and fraud risks while conducting deficient audits of two publicly traded companies that the SEC had separately charged with improper accounting and other violations. Brought important actions against auditing firms for violating auditor independence rules, including two Grant Thornton firms and Ernst amp Young LLP . Charged a private fund administrator with missing or ignoring clear indications of fraud while it was contracted to keep records and prepare financial statements and investor account statements for two client funds that the SEC charged with fraud. Sanctioned a consultant to a Texas-based oil company based on charges that he improperly evaluated the severity of the companyrsquos internal control deficiencies (in addition to charges against the company, senior executives, and an outside auditor). Charged lawyers with allegedly offering EB-5 investments while not registered to act as brokers. Ensuring Fairness Among Market Participants Sanctioned Barclays Capital Inc. and Credit Suisse Securities (USA) LLC for violating the federal securities laws while operating alternative trading systems (ATSs) Barclays admitted wrongdoing and agreed to pay a 35 million penalty ndash the largest penalty ever assessed against a dark pool ndash and Credit Suisse agreed to pay over 54 million in monetary sanctions, representing the largest overall settlement against an ATS. Sanctioned Merrill Lynch for violations of the Market Access Rule, which requires firms to have adequate risk controls in place before providing customers with access to the market and imposed the largest penalty ever assessed in a Market Access Rule case (12.5 million). Imposed a 1 million penalty on Morgan Stanley Smith Barney LLC for the firmrsquos failure to adopt written policies and procedures reasonably designed to protect customer records and information. Rooting Out Insider Trading Schemes Through Innovative Uses of Data and Analytics Charged 78 parties in cases involving trading on the basis of inside information. A number of these cases involved complex insider trading rings which were cracked by Enforcementrsquos innovative uses of data and analytics to spot suspicious trading. For example, brought insider trading cases against: two hedge fund managers and their source, who was a former employee of the U. S. Food and Drug Administration a former Goldman Sachs employee and a former senior employee at Puma Biotechnology Inc. Uncovering Misconduct by Investment Advisers and Investment Companies Brought eight enforcement actions related to private equity advisers, including cases against: three private equity fund advisers within The Blackstone Group Fenway Partners, LLC and four of its employees Cherokee Investment Partners, LLC and Cherokee Advisers, LLC JH Partners, LLC Blackstreet Capital Management, LLC and its managing member and principal owner WL Ross amp Co. LLC four private equity fund advisers affiliated with Apollo Global Management and First Reserve Management, L. P. Including these actions, the SEC has now brought eleven private equity-related actions in the last two years. Charged Aequitas Management LLC, four affiliates, and three of the firmrsquos top executives. with allegedly hiding the rapidly deteriorating financial condition of its enterprise while raising more than 350 million from more than 1,500 investors. Sanctioned three AIG affiliates for steering mutual fund clients toward more expensive share classes so the firms could collect more fees. Charged Morgan Stanley Investment Management based on unlawful prearranged trades known as ldquoparkingrdquo that favored certain clients over others made by one of its portfolio managers. Also charged the portfolio manager, SG Americas, and a trader at SG Americas who assisted the schemes. Sanctioned 13 investment advisory firms found to have violated securities laws by repeating the false claims made by investment management firm F-Squared Investments about its flagship product without obtaining sufficient documentation supporting these claims. Fighting Market Manipulation and Microcap Fraud Suspended trading in the securities of 199 issuers in order to combat market manipulation and microcap fraud threats to investors, including 19 issuers arising from a microcap fraud-fighting initiative known as Operation Shell-Expel . Obtained a court order freezing the profits of a foreign trader who allegedly manipulated the stock of a Silicon Valley technology firm through a false EDGAR filing traced to a computer in Pakistan. Obtained an emergency court order to freeze the assets of a United Kingdom resident charged with allegedly intruding into the online brokerage accounts of U. S. investors to make unauthorized stock trades that allowed him to profit on trades in his own account. Charged several alleged perpetrators behind a 78 million pump-and-dump scheme involving the stock of Jamminrsquo Java, a company that operates as Marley Coffee. Charged proprietary trading firm Briargate Trading LLP and one of its co-founders with engaging in a manipulative trading strategy known as ldquospoofing. rdquo Sanctioned three traders for two fraudulent trading schemes involving the mismarking of option orders to obtain execution priority and avoid transaction fees charged by options exchanges and ldquospoofingrdquo to generate liquidity rebates from an options exchange. Halting International and Affinity-Based Investment Frauds Charged and obtained asset freezes against the operator of a worldwide pyramid scheme that allegedly falsely promised investors would profit from a venture purportedly backed by the companyrsquos massive amber holdings. Charged Vu H. Le aka Vinh H. Le and his company, TeamVinh LLC. in connection with their alleged fraudulent raising of more than 3 million from over 5,600 investors throughout the United States and in various foreign countries through a multi-level marketing scheme. Charged entities and individuals with schemes targeting seniors and the elderly, including: Charges against a Los Angeles-based litigation marketing company and its co-founders for allegedly defrauding retirees and other investors who were told they would earn hefty investment returns from settlement proceeds. Charges against two brothers, and a company that they founded purportedly to develop and sell real estate for allegedly engaging in a 2.7 million Ponzi scheme that targeted approximately 30, largely elderly and unsophisticated investors over a six-year period. Policing the Public Finance Markets Announced enforcement actions against 14 municipal underwriting firms and 71 municipal issuers and other obligated persons for violations in municipal bond offerings as part of the Municipalities Continuing Disclosure Cooperation (MCDC) Initiative . Charged State Street Bank and Trust Company. a former State Street senior vice president, and a lobbyist with conducting a pay-to-play scheme to win contracts to service Ohio pension funds. Charged Ramapo, N. Y. its local development corporation, and four town officials who allegedly hid a deteriorating financial situation from their municipal bond investors. Charged Californiarsquos largest agricultural water district, its general manager and former assistant general manager with misleading investors about its financial condition as it issued a 77 million bond offering. Charged a municipal advisor, its CEO, and two employees for breaching their fiduciary duty by failing to disclose a conflict of interest to a municipal client. Cracking Down on Misconduct Involving Complex Financial Instruments Charged UBS AG. Merrill Lynch. and UBS Financial Services with violations related to structured notes. Sanctioned credit rating agency DBRS Inc. for misrepresenting its surveillance methodology for ratings of certain complex instruments. Combating Foreign Corrupt Practices Standing Up for Whistleblowers The whistleblower program awarded over 57 million to 13 whistleblowers in fiscal year 2016, which is more than in all previous years combined. Brought the first stand-alone action for retaliation agains t a whistleblower. Charged Anheuser-Busch. Merrill Lynch. BlueLinx Holdings Inc.. and Health Net Inc. for violating Exchange Act Rule 21F-17, which prohibits the use of confidentiality agreements or other actions to impede a whistleblower from communicating with the SEC. Demanding Admissions in Important Cases Enhancing Public Accountability Won five U. S. District Court jury or bench trials in fiscal year 2016. Obtained favorable jury verdicts in the following cases: Nan Huang was found liable for illegally insider trading on information he obtained while working as a data analyst for credit card issuer Capital One. Former stock brokers Daryl Payton and Benjamin Durant were found liable for insider trading ahead of a 1.2 billion acquisition of SPSS Inc. by IBM Corporation. Stephen Ferrone. the former CEO of biopharmaceutical company Immunosyn Corp. was found liable for fraudulently misleading investors about regulatory approval of the companyrsquos sole product, and for signing and filing false certifications included with Immunosynrsquos annual and quarterly reports. The City of Miami and its former budget director Michael Boudreaux were found liable for multiple counts of antifraud violations of the federal securities laws in connection with the cityrsquos disclosures concerning the deteriorating financial condition of the city during 2007 and 2008 and in three separate offerings of municipal securities in 2009.

No comments:

Post a Comment