Sunday 19 November 2017

Glidande medelvärde vinkel mt4


MA Angle V5 MA Angle V5 Metatrader Indikator Detalj: Du kan nu få tag i en MA Angle V5 Metatrader Indikator indikator mq4 som you8217ve ladda ner helt gratis för Metatrader 4 eller Metatrader 5. Om you8217re söker efter MA Angle V5 fx trading indikator och vill också ladda ner gratis så är du på lämplig webbsida på den perfekta webbplatsen. Med indikatorn vi har kommer du att vara säker på att den har granskats på Metratrader version MT4 samt MT5. Inte bara det, du kan också förvänta dig att denna indikator fungerar bra med andra Metatrader-versioner. MA Angle V5-bilden ingick som visar indikatorns utseende strax efter att it8217s sätts i din Metatrader. Om du är frestad tillsammans med bilden ovan och tycker det är fördelaktigt för dig, vänta inte på att ställa in den. Det finns också andra Metatrader Moving Average Indicators som du kan välja. Du kan kolla olika typer av indikatorer genom att klicka på indikeringsgruppen Moving Average, samt veta de senaste uppdateringarna. Om du funderar på vad MA Angle V5-indikatorn kan likna när den hämtas och läggs in den i din Metatrader, ser den ut som bilden nedan. Om du tittar på bilden kan det övertyga dig om att ladda ner den här indikatorn. Om den här indikatorn inte är den typ du söker efter, kan du bara besöka vår indikator för rörande medelvärde för den fullständiga listan över rörliga medelindikatorer som vi erbjuder. Om du anser att denna indikator är användbar rekommenderar vi starkt att du gör en bedömning av denna indikator. Med hjälp av din ranking kommer there8217ll att vara andra handlare som kanske blir intresserade av att ladda ner indikatorn. Om du tror att vår webbplats är till hjälp är ett och mycket bra utbud av metatraderindikatorer så se till att du pratar om det tillsammans med dina kollegor som använder sig av delningsknapparna. Tillsammans med det, tackar vi dig helt för din handling att ladda ner vår MA Angle V5, och även kolla in ForexBazarHow kan jag få vinkeln på ett rörligt medelvärde som är ritat på ett diagram. Till exempel: Jag har 2 till 3 glidande medelvärden ritade på mina diagram. Baserat på vinkeln (f. 60 grader) har jag en indikator på hur stark den aktuella upptrenden är. Ska jag beräkna vinkeln själv, baserat på MA-värdena på f. e. senaste 10 ljuset, eller ska jag använda funktionen ObjectGet () - jag försökte sistnämnda, men du måste ange ett namn, och eftersom alla mina MAs har samma namn (och jag kan inte se hur jag kan ändra dem) kommer ut. (de är faktiskt samma MA, men baserade på nära, höga och låga priser). Vilken hjälp som helst skulle vara mycket uppskattad i förväg. Vinkeln beror på hur mycket tid du har på den horisontella axeln. Antag att ditt diagram visar 2 dagar och du ändrar det till 1 dag, vinkeln blir mindre. Så jag föreslår att du inte använder en vinkel, men något som kvotdifferens i pips per timeframequot. Det betyder: ta skillnaden i värde från MA1 och MA2 och dela upp det med antalet tidsramar mellan det ögonblick som MAs korsades och det ögonblick du vill ha vinkeln. Tack för förslaget. Låter bra. i själva verket har jag redan något att arbeta men det behöver lite tweaking. Du kan inte mäta ett hörn av en lutning av en rak linje i schemat, eftersom de har olika enheter - priset och tiden. Det är möjligt att mäta endast liknande med liknande (gilla att tycka om). I det här fallet försöker du mäta ett hörn av en lutning av en rak linje i schemat, uttryckt genom pixlar. Du kan är autentisk mätning endast prisändring av priset i fråga om Punktenhet för en tidsenhet. Gann Fan Lines av Gann Fan är byggda i olika vinklar s. MT kan leverera vinkelfunktion baserat på skärmpixlar (trans från två värden och två gånger koodinater). Eftersom vinkel är bättre för människor att titta på. MathArctan (MathTan ((pris1-pris2) (WindowPriceMax () - WindowPriceMin ())) ((shift2-shift1) WindowBarsPerChart ()))) 1803.14 Jag håller helt med dig. Vinklarna är viktiga och de används hela tiden. Jag är intresserad av den formel du skickade. Jag har fått vinkeln med följande formel: Lutningen beräknas i en annan funktion. Vinkelfaktorkontroller för yenformatet. Hur som helst, det blir nära men det är fortfarande inte rätt. När jag lägger din formel istället får jag en delning med nollfel i strategitestaren. Är det här eftersom fönsterfunktionerna inte fungerar inom testaren eller gjorde jag något fel? Särskilda funktioner för optimeringsprocessen Ingenting matas ut i journalen (antingen Print () - funktionen) Detta gjordes för att accelerera testningen och spara diskutrymme. Om fullständiga loggar matas ut behöver journalfilerna ha hundratals MByte. Rita objekt är inte riktigt inställda Föremålen är inaktiverade för att påskynda testningen. quotSkip värdelös resultsquot-funktion används För att inte bordlägga tabellen och diagrammet med testresultat används möjligheten att hoppa över mycket dåliga resultat. Den här funktionen kan aktiveras i snabbmenyn med quotOptimization Resultsquot - gt ampquotSkip användbar resultats flik. Notera. baserat på skärmpixlar. dx, dy borde vara i samma enhet, bästa trans till skärm pixlar. MathArctan (MathTan ((pris1-pris2) (WindowPriceMax () - WindowPriceMin ())) ((shift2-shift1) WindowBarsPerChart ()))) 1803,14 divideras med nollfel. check (shift2-shift1) bör inte vara lika med NOLL före beräkning. Jag testar dem på den senaste versionen 203. Jag testar inte dem när de testar EA. Jag vill ge dig min djupaste uppskattning för den formel du delade. Jag svarade inte tidigare eftersom jag var tvungen att sluta få min EA tillsammans. Fungerar som en charm. Fred och goodwill .-- Wheel of FireMoving Averages (MAs) är bland de mest använda indikatorerna i Forex. De är lätta att ställa in och lätt att tolka. Att tala enkla, glidande medelvärden beräknar enkelt det genomsnittliga priset på priset under en viss tidsperiod. Det släpper ut prisuppgifterna, vilket gör det möjligt att se marknadstrender och tendenser. Hur man använder rörliga medelvärden Flytta genomsnittet är en trendindikator. Förutom den uppenbara enkla funktionen har ett rörligt medelvärde mycket mer att säga: I Forex glidande medel används för att bestämma: 1. Prisriktning - upp, ner eller sidled. 2. Prisplats - handelsförspänning: över Flyttande genomsnitt - köp, under Flyttande genomsnitt - sälja. 3. Prismoment - Vinkeln för det rörliga genomsnittet: stigande vinkel - momentum håller, fallvinkel - momentum pausar eller stoppar. 4. Prisstödresistansnivåer. Typer av rörliga medelvärden SMA - Enkelt rörande medelvärde - visar genomsnittspriset för en viss tidsperiod. EMA - Exponential Moving Average - prioriterar senaste data, reagerar sålunda på prisändringar snabbare än Simple Moving Average. WMA - Viktat rörande medelvärde - lägger tonvikten på de senaste uppgifterna en mindre - på äldre data. De vanligaste inställningarna för rörliga medelvärden i Forex 200 EMA och 200 SMA 100 SMA 50 SMA 34 SMA 20 EMA och 20 SMA 10 EMA och 10 SMA Prova och testa och välj sedan din favorit uppsättning Moving Averages. Flytta genomsnittlig videopresentation Andra versioner av rörliga medelvärden Förutom traditionella EMA-, SMA - och WMA-indikatorer finns det flera andra typer av MA: er tillgängliga för Forex-handlare: Kopiaxemplar Forex-indikatorer Displaced Moving Average (DMA) är ditt normala rörande medelvärde med enbart skillnad att det har skiftats i tid (antingen bakåt eller framåt). För att göra DMA lägger vi till Shift-värdet: Ett negativt värde skulle innebära ett skifte bakåt - så att ditt rörliga medelvärde kommer att ligga kvar under priset N antal intervaller. Ett sådant förskjutet rörande medel kan innehålla priset i en trend bättre. Ett positivt värde skulle leda till en växling framåt - ett sådant förskjutet rörande medelvärde blir en ledande indikator, vilket till viss del bidrar till att förutse nästa steg. Jag använde 5ema, 10ema och 20ema. och när 5ema passerar över både 10and20ema. Jag går in i Lång och vice versa. snälla berätta för mig är det ok. cos är ny på valutahandel. Awoooooooooooo Det är verkligen Ok. Det är en välkänd teknik i handel. kan någon berätta för mig vad är det bästa beprövade rörliga genomsnittet baserat på din erfarenhet Beror vad du vill ha av det. Snabbare trender - 20 SMA, mitt trender - 50 SMA, längre trender - 100 eller 200 SMA. Om du vill använda det rörliga genomsnittet, inte bara för att hitta trender, utan att faktiskt ge dig snabba buysell signaler, så behöver du en mindre MA-10 EMA är den som brukar använda mest. Hej, im jeffryloo din förklaring är väldigt lätt att förstå. Jag ger dig 5 start. Precis som dig använder jag 50,100, amp 200 MA, men gör 100 exponentiella. 50 erbjuder stor trendinformation och alla tre ger utmärkt dynamisk supportresistance. Jag vet att det kan låta galet men för mig är det bästa kortsiktiga genomsnittet en kanal gjord av 8 Smoothed MA high och 8 Smoothed MA low. Detta ger en utmärkt trendriktning och hjälper dig att varna sidledes och hjälpa till med att bestämma breakout. Detta ger också överlägsen dynamisk stödresistans. Självklart beror detta inte på ett kors men mer på prisåtgärder i förhållande till den kanal som är mycket kraftfull när den kombineras med ett par indikatorer som RSI Amp ATR. Jag gör dem vardera en annan färg bara för att göra det enkelt att upptäcka kanalens höga och låga. Tack för att du har visat indikatorer och förklaringar svårt att hitta någon annanstans. Du har hjälpt mig mer än du kan tänka mig. Kan ledningen berätta för m eller någon med kunnig valutahandel erfarenhet. vad är det bästa antingen EMA eller SMA och siffror för handel 15 minuters diagram med en långsiktig 68 timmar upp till 12 timmar utsiktsmarknadsriktning. Plus om du också kan förklara bättre snälla, vad menas med ovanstående häri blogginlägg angående skärmbilden av de förskjutningsrörande genomsnittliga (DMS) inställningarna betyder. dvs: Är det nummer som är relevant för tidsramskartan man handlar och respektive antal ljusstake 3 framåt på marknaden (före aktuellt marknadspris) och respektive negativt -3 antal ljusstake bakom nuvarande marknadspris. Många tack John om du vill ha en mjukare MA-SMA skulle vara bättre. Om du behöver s snabbare MA - ta EMA. Utjämning hjälper till att undvika några falska spikar, men det fördröjer också in - och utgående signaler. Medan EMA har ett mycket snabbare svar på prisändringar, kommer det att komma till en ökad frekvens av falska signaler. Det är skillnaden. Allt beror på handelssystem, där både EMA och SMA kan användas effektivt för handel på 15 min TF. -10 Skift för det rörliga genomsnittet skiftar enkelt indikatorn X antal staplar på diagrammet för den aktuella tidsramen: minus tio skulle innebära att skiftet är 10 bar bakom, plus 10 skulle skifta det 10 bar framåt. Tack för ditt fantastiska jobb Hej. Jag har bara en snabb fråga. Är det möjligt att negativt förskjuta ett visst rörande medelvärde och fortfarande ha linjen (MA) visa på nuvarande ljus istället för att ligga bakom antalet förskjutna ljusvärden. Jag tror inte att detta är möjligt på MT4, om så är det en separat indikator som kan göra just detta tack och jag hoppas min fråga är tydlig nog

No comments:

Post a Comment